Filmtips!


Igår tittade vi på den smått nostalgiska filmen; Vingar av glas.
Den handlar om en persisk tjej som heter Nazli som bor tillsammans med sin pappa och syster. En dag försöker hennes pappa övertala henne att gifta sig med sin kusin. Nazli är väldigt tveksam till förslaget och vill bara vara en normal, svensk tjej. Men hon börjar jobba i sin kusins filmbutik, och en dag kommer det in en kille som gör ett rånförsök. Dock gick inte rånet så bra och istället ber han om ursäkt till Nazli.
Nazli och rånförsökaren som heter Johan, börjar umgås intensivt. Det är något som Nazlis pappa har starkt emot!

Filmen är verkligen SJUKT bra, den var en av våra favoritfilmer när vi var yngre. Det var så länge sen vi såg den, så igår när vi kollade kändes det verkligen nostalgiskt.
Måste väl erkänna att en stor anledning till att vi kollade på den var p.g.a Bea har fått en crush i Alexander Skarsgård (som spelar Johan i filmen) efter att hon har kollat säsongerna av True blood. Och ja, Alexander var lika het även i denna film.

Så ni som inte har sett denna, SE DEN!





Kommentarer
Postat av: Amina

åh den är så fantastiskt bra!

2009-11-02 @ 15:18:05
URL: http://aminaah.devote.se
Postat av: Sophie

Den är verkligen så himla bra!

2009-11-02 @ 15:36:55
URL: http://lifeassophie.blogg.se/
Postat av: Anonym

ÄÄÄLSKAR DEN !!

2009-11-02 @ 17:59:08
Postat av: Caroline

Den där filmen är så jävla bra :) Älskar allt med den där filmen :) Det är en av de bästa svenska filmerna, helt ärligt :) Sen att den visar mycket av verkligheten för de med utlänsk bakgrund är ju bara ett plus :) Min pojkvän är från Iran och han har sett den där filmen och han tycker också den är bra och att det kan gå till så där i familjerna, att man vill gifta bort sina barn (speciellt döttrarna) med deras kusiner.

2009-11-03 @ 00:07:27
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: Linnea

Den dära filmen har jag har den och jag har sett den men jag tycker inte att det är bra när hon blir våltagen :/ men jag tycker du är jätte fin :) jag vil också strarta en blogg men jag evt inte hur man gör :/

Kram.Linnea :)

2009-11-03 @ 17:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0