Beas underbara kyckling(courn)gryta!

Tänkte dela med mig av ett litet recept till er. Lagade mig nyss en god lunch, kallar den för; Beas underbara courngryta. Men för er som äter kött så är det ju en kycklinggryta.

1 portion.

Du behöver:
1 kycklingfilé/ 1 cournfilé.
1 ½ matsked creme fraiche.
½ dl matlagningsgrädde.
½ röd paprika.
Currykrydda.
Salt.
Svartpeppar.
2 kryddmått oreganokrydda.
1 dl fetaost.
100 gr smör att steka i.

Börja med att hacka filén i små bitar. Bryn sedan filérna tills de fått en fin färg. Tillsätt salt, peppar och curryn, ta så mycket krydda som du själv föredrar men börja med att krydda lite grann. Hacka sedan paprikan i små,små bitar och stek dem därefter tillsammans med kycklingen/cournen. 
Tillsätt  därefter creme fraichen, rör om, smaka av. Är det för svagt kryddat? Krydda mer.
Tillsätt sedan matlagningsgrädden, låt det puttra lite försiktigt i stekpannan i någon minut. Ha sedan i den torkade oreganokryddan. Smula sedan ner fetaosten i grytan. Låt stå på svag värme i någon minut.

Serveras med ris eller bandpasta.

Supergott, superenkelt och supersnabbt.
Detta brukar jag laga varje gång jag är lite stressad men ändå sugen på någonting matigt.


mmm.... yummie!




Kommentarer
Postat av: sdiary

100 gr smör att steka i?! det låter väääldigt mycket...

2009-11-05 @ 21:07:08
URL: http://sdiary.blogg.se/
Postat av: Mia

Tack för ett fantastiskt bra recept! Gjorde denna igår och den var hur god som helst, t.o.m min kräsmagade sambo älskade den! Det blir absolut en återkommande rätt på menyn i det här hushållet! Keep up the good work! mvh- Mia (f.d Örebroare)

2009-11-10 @ 15:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0