Vaccinet återigen...

Kommentar efter kommentar som uttrycker sig att det är felfelfel att inte vaccinera sig och att vi är egoistiska som tänker på oss själva då vi kan smitta ner dom som inte vaccinerar sig? MEN, i Sverige lever vi i en demokrati och inte i en diktatur då någon annan styr över en. Här är det upp till varje individ för sig att göra som de vill när det gäller sådana här val. För det är ju ändå ingen tvångsvaccinering som socialstyrelsen gått ut med, ellerhur? Utan helt frivilligt! Det är ingen som kan bestämma över varken oss eller någon annan när det gäller vaccinet. Vi tycker också att det är riktigt omoget att några av er läsare inte kan respektera oss när det gäller denna fråga? Vi gör som vi vill, don´t care.
Dessutom tror vi inte att ni gör det enbart för andras skull, självklart är ni rädda för att få svinunfluensan själva. Om ni nu påstår sig vara så empatiska att ni tar vaccinet för andras skull, så borde ni också visa respekt och förståelse till vårat val.

Ni som försöker styra oss, och diskriminera oss p.g.a vårat val, om ni nu stödjer diktatur och att bestämma över andra på ett hänsynslöst sätt. Ni kan ju fundera på att flytta till ett land, där diktatur är den ledande politiska formen?
Sverige är fortfarande ett demokratiskt land, så vi har all rätt att tycka som vi vill.

Vi respekterar ALLA som vaccinerar sig, vi förstår er fullt ut om ni har gjort det valet. INGEN vet ännu vad som är det klokaste valet.








Kommentarer
Postat av: Amanda ♥

Fin blogg :) ♥

2009-11-19 @ 14:32:00
URL: http://twistedfashion.blogg.se/
Postat av: örebroare

Så sant så! Det har varit en sån hysteri runt vaccinet och svininfluensan. När det varken är bevisat att vaccinet är effektivt mot influensan. Läste någonstans att man bara får 40% skydd. Olyckligtvis kommer vi aldrig få reda på sanningen. Om man får allvarliga biverkning kommer vi inte kunna anmäla de ansvariga för att dem har skrivit på ett "kontrakt" innan de gav ut vaccinet att dem inte kan stå ansvariga för konsekvenserna. Jag tycker det låter mkt misstänktsamt. Att inte ens skaparna av vaccinet kan stå för vaccinet är skrattretande. Jag tänker inte vara någon försökskanin och stå köa flera timmar utanför mässan för att få en spruta med massa gifter. Hellre får jag svininfluensan isf.

2009-11-19 @ 15:33:49
Postat av: amanda

Jag hoppas nu att dom förstår konsekvenserna så småningom av vaccinet. Deras immunförsvar blir så försvagat så dom kommer kanske bli så sjuka att det krävs läkarvård för en vanlig förkylning. Men visst pumpa i en massa vaccin i kroppen varje år så immunförsvaret slipper kämpa, visst gör det men klandra inte andra för att dom inte vill ta vaccinet.

2009-11-19 @ 16:01:57
Postat av: agnesi

det är fel att inte ta vaccinet! jag har kompisar som inte har tagit det pga EXTREM sprutskräck. men att bara inte ta den för att man tycker att det är onödigt är så dumt! och själviskt! om man bara tar det är man sjuk i kanske 3 dagar men sen kan man inte få sjukdomen eller bära den. och om ALLA tar den så utsätts ingen för någon risk senare. speiellt inte små barn, om ingen kan bära det så kommer svininfluensan om ett tag försvinna helt!

2009-11-19 @ 16:40:40
URL: http://agnesii.blogg.se/
Postat av: ää

det är ens egen sak om man tar eller inte.

Har inte emot dem som inte tar eller tar.

Jag tog inte.

2009-11-19 @ 17:02:14
URL: http://momie.blogg.se/
Postat av: Ana

Egentligen finns det inget som heter svininfluensa utan det är någon vorus som kommer från USA som dem har deöpt det till svin... Min vän har bott där så hon vet ju vad dem gör där. Den här kommentaren är riktad till dem som är tröga och som tror att den kan bestämma över andras liv.



Stå på er tjejer jag tänker inte heller vaccinera mig. Tror man att man ska bli sjuk så blir man det. Det är sådana negativa personer som alltid är sjuka haha =)



Kram

2009-11-19 @ 17:27:07
URL: http://anibanani.webblogg.se/
Postat av: Anonym

jag vaccinerar mig ABSOLUT INTE. tänker inte låta någon spruta in dom där ämnena i MNIN kropp! dessutom är svininfluensan farligare än en vanligt jäkla influensa. är sååååå trött på folk som går omkring och är livrädda!



angående vaccinet, så är det inte ens 100 att det skyddar. och det skyddar INTE från att bära smittan. så även om man är vaccinerad kan man ändå bara smittan och smitta småbarn och andra som inte är vaccinerade.

2009-11-19 @ 19:26:36
URL: http://ladym.devote.se
Postat av: Jennifer

jag stör mig på alla som säger att man ska vaccinera sig för andras skull, sådära att andra inte ska bli smittade och grejjer, men om dom som inte vill bli smittade tar vaccinet, spelar det ingen roll om jag tar eller inte, för om jag får influensan så är dom andra ändå skyddade. Så what's the big deal?!

2009-11-19 @ 19:32:52
URL: http://jenniferbengtsson.blogg.se/
Postat av: manda o sara

Här i Finland är det jättemånga unga som inte vaccinerar sig.. Det är tvärtom ! Alla som vaccinerar sig blir stämplade ;) Kram!

2009-11-19 @ 21:24:10
URL: http://blondit.blogg.se/
Postat av: annika

jag håller verkligen med er tjejer, MEN jag tänkte bara säga att det är inte riktigt så lätt att alla som är i riskzonen vaccinerar sig så är det lugnt. Problemet är att det är väldigt många utav dem som är i riskzonen inte kan vaccinera sig pga av olika allergier/sjukdomar som tex: de som är allergiska mot ägg kan inte ta sprutan. Det är bland annat därför läkarna rekommenderar att alla ska ta sprutan, jag själv vet inte ens hur jag vill göra, men jag tycker HELT KLART att ni ska få göra som ni vill och jag tycker inte det är fel någonstans att välja att inte vaccinera sig!



pusspåersnyggingar<3

2009-11-20 @ 19:50:13
URL: http://annkyy.blogg.se/
Postat av: steven

http://www.amalgamskadefonden.se/default.asp?id_Page=186



här har ni några anledningar till varför man inte ska ta sprutan.



Detta är bara lite av det som gör att hela grejer verkar ha en dold agenda. Jag råder alla jag känner att inte ta den. Har du dåligt immunförsvar ska ni ABSOLUT inte ta den då vaccin försämrar ditt immunförsvar och du blir lättare utsatt för diverse sjukdomar.



En annan grej som jag inte minns om det står med här är att företaget som har tillverkat denna så underbara spruta är att dom har avsagt sig allt ansvar när det gäller biverkningar.



Det handlar om pengar. Klart att dom tackar ja när dom får miljardbelopp för att hitta något som kan (det är inte 100% att du blir immun mot influensan) stoppa att du blir sjuk.



Jag tänker iallafall vänta med att vaccinera mig tills denna influensa har muterat och en ny spruta finns ute på marknaden som är 100% och inget hyschpysch, dold agenda hit och dit (om den muterar så kan alla som har tagit en spruta helt plötsligt igen vara i riskzonen igen).



stavfel kan finnas i det jag skrev. Ligger på sidan och har druckit en eller två för många groggar. Tack och adjökkkkkkkkkkkkkkkkkkeeeeeeennnnn

2009-11-21 @ 02:13:51
URL: http://beautyisourduty.blogg.se/
Postat av: Michelle ♥

Så sant! Det är upp till var och en om man vill vaccinera sig eller inte. Min mamma tyckte INTE att jag skulle vaccinera mig, hon tyckte det var bättre om jag skulle bli sjuk i svininfluensan att bygga upp ett eget immunförsvar, men jag fick välja själv och valde då att vaccinera mig.. men jag hann inte vaccinera mig innan jag fick svininfluensan, haha! Så nu har jag förmodligen byggt upp ett eget försvar ;) Much better nu när jag tänker efter eftersom att jag ändå inte tillhör någon riskgrupp.

2009-11-21 @ 23:46:59
URL: http://lifeofmichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0